بهترین پارتیشن MDF

بهترین پارتیشن MDF

آخرین اخبار و مقالات

امروزه استفاده از پارتیشن در فضاهای خانگی و اداری محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با استفاده از پارتیشن به بهترین شکل می‌توان فضای محیط را مدیریت کرد. به ویژه در محیط‌های اداری، با استفاده از آن به راحتی می‌توانید فضای کاری هر کارمند را شخصی‌سازی کنید. پارتیشن انواع مختلفی دارد از جمله، پارتیشن شیشه‌ای، پارتیشن MDF و پارتیشن‌بندی اداری MDF. شما براساس فضای داخلی، طراحی و دکوراسیون محیط خود می‌توانید پارتیشن موردنظر خود را انتخاب کنید. دیوارهای جداکننده در انواع و طرح‌های بسیار متنوعی ساخت و تولید می‌شوند. در این نوشتار تلاش می‌کنیم تا شما را با انواع و ویژگی‌های پارتیشن MDF و یا همان دیوارهای جداکننده بیشتر آشنا کنیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

ویژگی استفاده از پارتیشن ام دی اف

در ساخت پارتیشن، چوب بیشترین کاربرد را دارد و بیشتر دیوارهای جداکننده از نوع ام دی اف هستند هرچند که با انواع مختلف چوب هم ساخته می‌شوند و MDF، یکی از آن‌هاست. دیوارهای جداکننده در اداره‌ها و شرکت‌ها بیشترین استفاده را دارد. بهره‌مندی بهینه از فضا و فضاسازی شخصی از مهم‌ترین ویژگی‌های پارتیشن ام دی اف است.

از دیگر عوامل موثر در استفاده از دیوارهای جداکننده، زیبایی و مدرن‌سازی فضاست. پارتیشن در طراحی دکوراسیون داخلی جایگاه موثر و کاربردی دارد و در انواع طرح و رنگ موجود است.

پارتیشن‌های چوبی دو جداره می‌توانند عایق بسیار خوبی برای صدا باشند. پارتیشن به سرعت نصب می‌شود و همین امر یکی از مزایای فوق‌العاده خوب آن است و به خاطر استفاده از چوب از مقاومت، استحکام و دوام فوق‌العاده بالایی برخوردار است. پارتیشن ام دی اف در مقایشه با پارتیشن آلمینیومی و انواع دیگر ارزان‌تر و مناسب‌تر است. این نوع پارتیشن پس از ساخت و اجرا هم قابلیت تغییر ساختار دارند.

انواع پارتیشن MDF


پارتیشن‌های MDF، در دو نوع تک جداره و دو جداره ساخته می‌شوند. این دو نوع پارتیشن‌ها باهم متفاوتند. برای نمونه می‌توان مزیت عایق صدا و حرارت در دو جداره‌ها را نام برد که تک جداره‌ها فاقد آن هستند.

نصب پارتیشن تک جداره بسیار سریع‌تر و ساده‌تر از دو جداره است و به راحتی و با کم‌ترین هزینه می‌توان آن را جابه‌جا و یا جدا کرد. در ساخت پارتیشن MDF تک جداره، اندازه ارتفاع دیواره می‌تواند به دلخواه باشد و تنوع اندازه ارتفاع این نوع پارتیشن بالاست.

در دیواره جداکننده MDF دو جداره، ارتفاع دیواره حتما باید تا سقف باشد زیرا در صورت انفصال با سقف دیگر مزیت عایق صدا و حرارت را نخواهد داشت. به این نکته هم باید اشاره کرد که در ساخت برخی پارتیشن‌های ام دی اف از شیشه و یا در و پنجره استفاده می‌کنند و در واقع دیواره‌های جدا کننده ام دی اف از نظر نوع ساخت هم از یکدیگر تفکیک می‌شوند.

اگر هدفتان صرفا جداسازی فضاست پارتیشن ام دی اف تک جداره بهترین گزینه است اما اگر خواهان جداسازی فضا از نظر صوتی و بصری هستید، دو جداره جواب‌گوی نیاز شماست. البته باید خاطر نشان کرد که دیواره جداکننده دو جداره قیمت بالاتری دارد.

بیشتر بخوانید:

چطور بهترین صندلی اداری را بخریم

کاربرد پارتیشن MDF

آنچه سبب کاربری متنوع پارتیشن ام دی اف شده است را می‌توان در موارد زیر دسته‌بندی کرد:

  • ویژگی‌های فیزیکی و مکانیکی بسیار
  • تنوع و دامنه وسیع وزن مخصوص، ضخامت و ابعاده
  • سطح و لبه‌های صاف و متراکم
  • قابلیت سنباده زنی، ماشین کاری و ابزار خوری
  • قابلیت شکل‌پذیری
  • فاقد معایب چوب
  • قابلیت انجام انواع روسازی همچون روکشی‌ چوبی و غیر چوبی، رنگ‌آمیزی و …

یکی دیگر از انواع ساخت پارتیشن، استفاده از ورق فیبر با چگالی متوسط است و از ترکیب خاک اره با موادی چون موم و رزین فشره با حرارت بالا تولید می‌شود سپس با بهره‌گیری از رنگ یا روکش روی آن پوشانیده می‌شود. این ورق‌ها در اندازه‌ها و ضخامت‌های متفاوت ساخته می‌شوند و لبه‌های کار را با نوار PVC می‌پوشانند.

موارد استفاده‌ی از دیوارهای جداکننده MDF

MDF در دو نوع نازک و ضخیم ساخت و عرضه می‌شود که ضخامت آن بین ۳ تا ۳۸ میلی‌متر است.

متریال اصلی ام دی اف‌ها فیبر است و در ساخت MDF نازک، از آن برای کف کشوها، پشت کابینت‌ها، روکش درها، پوشش سقف‌ها، ساخت غرفه‌های نمایشگاهی و دیوارکوب‌ها استفاده می‌کنند. ام دی اف‌های ضخیم را برای ساخت میز ادرای، کمد، نیمکت، کابینت، قفسه، تخت و حتی در سازه‌های اداری استفاده می‌کنند. در ساخت ام دی اف وزن فوق‌العاده مهم است.

سینا چوب تولیدکننده‌ی انواع مبلمان اداری همچون میزهای مدیریتی، میزهای کارمندی، میزهای کارشناسی، صندلی‌های اداری و انتظار و محصلی و … مفتخر است با استفاده از سازه‌های درجه یک و به‌روزترین طراحی‌ها و تولید محصولات استاندارد و ارگونومیک و کسب رضایت مشتری برند خود را به عنوان نامی آشنا و معتبر در این صنعت معرفی کند. برای مشاوره و اطلاع از جدیدترین محصولات و کاتالوگ‌ها با ما تماس بگیرید.

تعداد دیگاه های زباله دان برای این پست : 0 کامنت
تعداد نظرات در انتظار تایید: 6

بدون دیدگاه برای پست " بهترین پارتیشن MDF "

شما هم نظر خود را در مورد این پست به ما بگوید